Varbergs BoIS

Sommarkortskampanj

Bakgrund
BoIS bad oss ta fram en lanserings-kampanj för ”Sommarkortet” för att växla upp sommarens hemmamatcher, där ett köp ger dig ett ”periods-säsongskort” på ståplats inkluderat sommarens sex hemmamatcher mot följande lag: IFK Värnamo, Helsingborgs IF, Hammarby, IFK Göteborg, Djurgården, Norrköping.

Utmaning
Trots att Varbergs BoIS ligger i Allsvenskan så har inte publiksnittet kommit upp i det förväntade. Om det beror på att pandemin fortfarande håller greppet om Varbergsborna eller att ren slöhet tagit sig in deras liv, så måste det till ett nytt grepp.

Lösning
Att nå en ny målgrupp dvs turister som kanske till och med håller på ett annat lag än just BoIS. Vi erbjuder trots allt det bästa svensk fotboll har att visa upp och är man fotbollsintresserad bör det räcka för att byta ut stranden mot en eftermiddag på Varberg Energi Arena. Därför sökte vi nya annonsytor på campingplatser och affischer på stan och givetvis även i sociala media. Kampanjen är i full gång och vi håller tummarna för att publiken hittar tillbaka till arenan och att BoIS vinner. Allt hänger nämligen ihop eftersom det långsiktiga konceptet lyder: Tillsammans är vi BoIS!

Resultat
Matcherna har inte spelats ännu, så vi återkommer med resultatet efter sommaren.

Ansvariga

Magnus Hård

Kundansvarig

+46705 86 00 06

magnus.hard@habermax.se

Jens Krona

Creative Director

+46702 891 673

jens.krona@habermax.se

Mia Allmark

Grafisk formgivare

+46 703 414 771

mia.allmark@habermax.se