Exotic_top

Exotic Snacks

Hur starkt kan ett varumärke vara, som inte marknadsförts med traditionella media?

Bakgrund
Exotic Snacks är ett varumärke som verkar inom två olika kategorier. Både inom Pick & Mix (plockgodis) och traditionell försäljning i påsar. Nu ville man veta varumärkets och företagets nuläge.

Utmaning
Påverkar det varumärket att det finns två olika sätt att köpa produkterna på? Vad tycker konsumenterna om varumärket och vad tycker kunderna (butikerna) om varumärket? Syftet med studien är att få en tydlig bild av varumärkets och verksamhetens nuläge.

Exotic_casebild_2

Metod
Strategisk varumärkesundersökning, både kvantitativ och kvalitativ.

Målsättning
Att kunna arbeta fram en varumärkesstrategi och kategoriplaner som är grundade på insikter/empiri istället för åsikter och magkänsla för varumärket Exotic Snacks.

Resultat
Resultatet är självklart inte offentligt. Men varumärkesstrategi och kategoriplaner är i full gång. Styrkan i varumärket var alla inblandade oerhört förvånade av. Vilket förändrade strategin framåt.

Ansvariga

Magnus Hård

Kundansvarig

+46705 86 00 06

magnus.hard@habermax.se

Jens Krona

Creative Director

+46702 891 673

jens.krona@habermax.se

Mia Allmark

Grafisk formgivare

+46 703 414 771

mia.allmark@habermax.se