Exotic Snacks
Hur starkt kan ett varumärke vara, som inte marknadsförts med traditionella media?
Bakgrund
Exotic Snacks är ett varumärke som verkar inom två olika kategorier. Både inom Pick & Mix (plockgodis) och traditionell försäljning i påsar. Nu ville man veta varumärkets och företagets nuläge.
Utmaning
Påverkar det varumärket att det finns två olika sätt att köpa produkterna på? Vad tycker konsumenterna om varumärket och vad tycker kunderna (butikerna) om varumärket? Syftet med studien är att få en tydlig bild av varumärkets och verksamhetens nuläge.
Metod
Strategisk varumärkesundersökning, både kvantitativ och kvalitativ.
Målsättning
Att kunna arbeta fram en varumärkesstrategi och kategoriplaner som är grundade på insikter/empiri istället för åsikter och magkänsla för varumärket Exotic Snacks.
Resultat
Resultatet är självklart inte offentligt. Men varumärkesstrategi och kategoriplaner är i full gång. Styrkan i varumärket var alla inblandade oerhört förvånade av. Vilket förändrade strategin framåt.
Ansvariga
Magnus Hård
Kundansvarig
+46705 86 00 06
magnus.hard@habermax.se
Jens Krona
Creative Director
+46702 891 673
jens.krona@habermax.se
Mia Allmark
Grafisk formgivare
+46 703 414 771
mia.allmark@habermax.se